Районний семінар-практикум на тему «Робота вчителя іноземної мови над рівнем сформованості іншомовної компетенції в читанні» був проведений 11 листопада 2015 року на базі Красилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, на який завітали 25 вчителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів району. Неординарно була представлена школа директором Крикуновою В.Д. та продовжена учнями 7,11 класів у формі екскурсії, проведеної на англійській мові, по навчальному закладу. З самого початку вчителі району були залучені до іншомовного спілкування з учнями під час відвідування шкільної бібліотеки, їдальні, спортивного залу. Учні розповідали про історію закладу, традиції, улюблені місця у школі, дискутували з вчителями по питаннях, які безпосередньо стосуються шкільного життя : улюблений навчальний предмет, вид спорту, здорове харчування.
Практична частина семінару-практикуму була представлена уроками:
1.Appearance. My face. ( Form 2A. Hryniuk V.D. – a teacher of English)
2. My family and friends. (Form B.Chornous O.M. – a teacher of English)
3.Reading. George Goes Picnicing ( Form 5B. Ivaniuk Y.Y. – a teacher of English)
4. Food and Drinks (Form 6 V. Didyk N.V. – a teacher of English)
5. National Cuisine. Ukrainian dishes (Form 11 B. Kukharuk N.M. – a teacher of English)
Вчителі англійської мови ЗНЗ району дали високу оцінку уроків, проведених вчителями Красилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, відзначили їх високий науково-методичний рівень.
Під час теоретичної частини методист РМК Глущук Н.С. ознайомила присутніх з результатами ЗНО-2015 з англійської мови.
Аналіз результатів тестування частини “Читання” показав, що із завданнями, які перевіряли вміння розуміти основний зміст прочитаного автентичного тексту успішно впоралась більшість учасників тестування (54%). Не були складними для тестованих і завдання на вміння знаходити спеціальну інформацію в автентичних текстах різнопланового характеру. А от виконання завдань на повне розуміння прочитаного й уміння розуміти структуру тексту, розпізнавати зв'язки між частинами тексту, робити висновки з прочитаного викликали в частини абітурієнтів складнощі при виконанні, що вказує на недостатньо сформовані навички роботи із завданнями такого типу.
Щодо виконання частини “Використання мови” значні труднощі виникли при виконанні завдань на перевірку вміння правильно розуміти слова та вирази, що використовуються в прямому й переносному значенні, вміння правильно використовувати лексичні одиниці, розрізняти значення окремих лексичних одиниць відповідно до контексту, коли необхідно було вибрати серед слів близьких за значенням, саме те слово, що відповідає даному контексту. Причина неправильного виконання таких завдань – неуважне ознайомлення з інструкцією до завдання, у якій підкреслюється, що вибирати слово необхідно саме спираючись на контекст. Ще однією причиною неправильного виконання цих завдань є те, що при підготовці до ЗНО мало уваги приділяється вивченню синонімічного ряду слів і випадків використання синонімів у різних контекстах, а також сталих виразів.
З огляду на вищезазначене, тема семінару є актуальною. Як сформувати навички читання в учнів початкової школи та розвивати їх в основній та старшій школі? Які завдання підбирати, щоб сформувати іншомовну компетенцію в читанні? На уроках вчителі англійської мови продемонстрували сформовані навички читання в учнів різного віку. У теоретичній частині голова районного методичного об’єднання вчителів англійської мови Тимчук С.В. в інтерактивній формі актуалізувала питання різних видів читання: ознайомлювальне читання, вивчаюче та вибіркове читання. Працюючи у групах, вчителі визначали види читання.
На завершення педагогам були надані рекомендації щодо якісної підготовки учнів до ДПА та ЗНО.
Районний методичний кабінет, вчителі англійської мови висловлюють подяку шкільному методоб’єднанню вчителів англійської мови за проведення методичного заходу, бажають їм постійного творчого пошуку та професійного росту. |